Selasa, 17 Agustus 2010

Tälta i Yosemite skogarna


Nu är jag tillbaka i San Diego efter en lång och svettig bilresa från San Francisco. På vägen till San Fran stannade vi i Nationalparken Yosemite som har otroligt vackra vattenfall och höga berg man kan klättra om man han rätt skor. Jag hade inte riktigt packat för att bergsklättra, men om man känner mig vet man att jag helst tar på mig det som är snyggt och oftast moderiktigt istället för praktiskt. Jag valde en jeansklänning från Bik Bok, ett par svarta boots och pilotbrillor.

Annars var det en väldigt mysig resa med fina stunder kring lägerelden i den mörka skogen. Fast det är inte det lättaste att leva utan dusch, rinnande vatten och inte ha en större spegel än den i handskfacket i bilen. Känslan att efter allt detta stiga in i sitt hotellrum i San Francsico och ställa sig under en rinnande dusch är oslagbar.





0 komentar:

Posting Komentar


Top